Mail Merge

cara memakai Mail Merge ,langkah pertama tulis undangan yang akan anda buat di mc. word, setelah itu tulis daftar undangan anda di mc. excel, jika sudah save data excel anda, lalu balik ke word klik mailings di toolbar, klik Select Recepients – Use an Existings List – pilih data excel yang tadi di save – lalu klik OK, jika sudah klik Insert Merge field – pilih nama,undangan dan alamat – lalu preview results dan itulah cara memakai Mail Merge.
Di bawah ini adalah gambar cara memakai Mail Merge :

a href=”https://robibudiman05.files.wordpress.com/2013/04/1.jpg”>1

2

3

4

5

6

7

8

Untitled

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s